Településképi szakmai konzultáció ügymenetleírás
Településképi szakmai konzultáció
Ügy fajtája:
Városfejlesztési ügy
Eljárás típusa:
Önkormányzati hatósági ügy
Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése:
Kapuvár Városi Önkormányzat
Illetékességi területe:
Kapuvár város közigazgatási területe
Ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
Szakmai konzultáció kötelező a településképi szempontból meghatározó belváros területére minden építési, átalakítási, felújítási tevékenység megkezdése előtt.
A szakmai konzultációt a tulajdonos, a beruházó, vagy a tervező írásban kezdeményezi.
Benyújtandó dokumentumok:
- 1 pld. kérelem (www.kapuvar.hu honlapról letölthető formanyomtatvány)
- 1 pld. építészeti műszaki dokumentáció az alábbi tartalommal:
- Építmény(rész) építése esetén:
- helyszínrajz,
- a méreteket ábrázoló alaprajzi vázlat,
- tömegvázlat, látványterv, színterv, fotómontázs, amely az építendő építményt a környezetében ábrázolja.
- Meglévő építmény átalakítása, felújítása esetén:
- helyszínrajz,
- látványterv, színterv, fotómontázs, amely az építményt a környezetében ábrázolja.
Eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása:
illetékmentes
Alapvető eljárási szabályok (kérelem benyújtásának módja, helye, ideje):
Elektronikus ügyintézés jogi és természetes személy esetén:
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) 9. § (1) bekezdése alapján 2016. január 1-től az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek elektronikus ügyintézésre kötelesek.
Az elektronikus kapcsolattartást a természetes személyek e-Papír útján vagy az e-önkormányzat portálon végzik, melyhez az ügyfélnek ügyfélkapuval kell rendelkeznie.
Az E-önkormányzat portál az alábbi címek bármelyikén elérhető:
https://eonkormanyzat.gov.hu, https://e-onkormanyzat.gov.hu, https://ohp.asp.lgov.hu
Az ügyfélkapu és cégkapu regisztrációval, e-Papír küldési lehetőséggel, ill. az E-önkormányzati portállal kapcsolatban a www.magyarorszag.hu, a https://epapir.gov.hu/ és az E-önkormányzat honlapján tájékozódhatnak.
Az elektronikus ügyintézés során címzendő: Kapuvár Városi Önkormányzat, rövidített név: KAPUVARONK, KRID azonosítója: 744589118.
Rendelkezési nyilatkozat:
Természetes személy rendelkezhet az érintett szervezetekkel/hatóságokkal történő elektronikus kapcsolattartásról. A rendelkezés alapján az ügyintézés a továbbiakban elektronikus úton történik. A rendelkezési nyilvántartás felületén megtalálhatóak a korábban megtett meghatalmazások és egyéb rendelkezések, valamint továbbiakat is lehet rögzíteni. Minderről bővebb információ a
https://magyarorszag.hu/szuf_ugyleiras?id=4f7fd775-e522-4947-88d0-a03f4a0ab122 oldalon elérhető.
Személyes ügyintézés:
Természetes személy kérelmező esetén személyesen formanyomtatványon és az építészeti műszaki dokumentációval együtt ügyfélfogadási időben.
Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő 08.00-12.00,
szerda 08.00-12.00,
csütörtök 08.00-12.00 és 13.00-16.00
Az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő):
Ügyintézés határideje: 15 nap
Fellebbezési határidő:
Fellebbezésre nincs lehetőség. Nem megfelelőség esetén a javított építészeti műszaki dokumentációval új településképi szakmai konzultációt kell kezdeményezni.
Az ügyek intézését segítő útmutatók (Az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás):
A polgármester a szakmai konzultációról feljegyzést készít, és a kérelmezőt feljegyzés megküldésével értesíti.
További információ:
Kapuvár Városi Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 31/2017. (XII.29.) önkormányzati rendelete
Az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok (Igénybe vehető elektronikus programok elérése)
Honlapról letölthető formanyomtatvány (www.kapuvar.hu)
Időpontfoglalás:
nincs
Kapcsolódó jogszabályok jegyzéke:
A településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény
A településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII. 15.) Korm. rendelet
Kapuvár Városi Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 31/2017. (XII.29.) önkormányzati rendelete
Tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről:
A kiadott dokumentumban foglaltak szerint.
Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog és az eljárás során az anyanyelv használatának joga. A közigazgatási hatósági eljárásban az ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni. Az ügyfél magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére vagy a döntéshozatal, illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. Az ügyfél jóhiszeműségét az eljárásban vélelmezni kell, a rosszhiszeműség bizonyítása a hatóságot terheli.
Rendezvénynaptár
