2018. október 22. , 23:56
Köszöntjük Előd nevű kedves olvasóinkat!
Keresés
Keresendő szöveg, kifejezés:
 
Belépés
Ha már regisztrált, lépjen be!
  
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
 1  2  3  4  5  6  7
 8  9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


 Események

   Fotógaléria

   Könyvajánló


Elnyert pályázatok
 
     
 Elnyert pályázatok - sikeres projektek





 








EUvonal
Ügyintézés


Elektronikus ügyintézés


Ügy típusa: e-ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési törvény) 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az e-ügyintézési törvényben meghatározottak szerint biztosítani.

Az e-ügyintézésre kötelezett szervnek biztosítania kell az ügyfelekkel folytatott, hiteles azonosításon alapuló, és a kézbesítés időpontját is hitelesen visszakereshető módon megvalósító elektronikus kommunikációt, az így beérkezett dokumentumok hitelességének ellenőrzését és a törvényben meghatározott követelményeknek megfelelő hitelesítését, az elektronikus fizetést, és az elektronikus űrlapok kezelését.

Az e-ügyintézési törvény 1. § 17. pont b) alpontja alapján ez a kötelezettség a helyi önkormányzatokra is kiterjed.

Kapuvár Városi Önkormányzat megkezdte a szükséges intézkedések megtételét az elektronikus ügyintézés 2018. január 1-jei bevezetésének érdekében.

Az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó ismeretekről bővebben itt olvashat.


Hivatali Kapun
 történő ügyintézés indítás az alábbi azonosítók használatával lehetséges:

KAPUVÁR VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT - rövidnév: KAPUVARONK - KRID: 744589118

KAPUVÁRI POLGÁRMESTERI HIVATAL - rövidnév: KAPUVARPH - KRID: 104122345

KAPUVÁRI ROMA NEMZETISÉGI ONKORMÁNYZAT - rövidnév: RNOKAPUVAR - KRID: 340969111


Az eljárásért fizetendő díjak és illetékek jelenleg átutalással is teljesíthetők a Kapuvár Városi Önkormányzat 10700426-46775308-51100005 számlaszámra.


  1. 2018. január 1-től a központi ePapír szolgáltatás útján biztosítjuk az ügyfeleknek az elektronikus ügyintézés lehetőségét. 2019. január 1-étől az önkormányzati ASP rendszer elektronikus ügyintézési felületén is elérhetővé válik majd a korszerű, időt és pénzt kímélő ügyintézés lehetősége.

    Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.

    Az ePapír szolgáltatásba történő bejelentkezés után adja meg a képernyőn a kért adatokat. A küldemény összeállításához kiválaszthatja a témacsoportot, az ügytípust és címzettként azt a szervet, amelynek levelet akar írni. (Például: Önkormányzati igazgatás / Adóügyek / Kapuvár Városi Önkormányzat)

    Egy szabad szöveges mezőben megírhatja, hogy milyen okból fordul az adott szervhez. Ezt követően csatolhat mellékleteket. Az ügyintézés megkönnyítése érdekében a http://www.kapuvar.hu/ugyintezes/urlap/ oldalon található űrlapokat mellékleje. Kérjük, a választott ügy típusának megfelelő űrlapot töltse ki és a küldeményéhez csatolja.

    Az ePapír szolgáltatásról kapcsolatos további információk:
    https://epapir.gov.hu/

    Az ügyfélkapuval kapcsolatos regisztráció menete:
    https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/



  2. Polgári peres eljáráshoz kapcsolódó nyomtatványok   

Ezt elsődlegesen az űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatással, az Általános Nyomtatványkitöltő Programmal (a továbbiakban: ÁNYK)  biztosítjuk. A kibocsátott ÁNYK űrlapok azonosításra visszavezetett (AVDH) dokumentumhitelesítéssel érkeznek a hivatali tárhelyre. Az AVDH egy olyan szolgáltatás, amelynek keretében a jogszabályban meghatározott szolgáltató az ügyfél által rendelkezésre bocsátott nyilatkozatot az általa igazolt személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést hitelesen igazolja.

2016. július 1-től kötelező az elektronikus kapcsolattartás a közigazgatási perekben, illetve a jegyző birtokvédelmi ügyben hozott határozatának megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára egyaránt. Ezekben a perekben a keresetlevelet elektronikus úton az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz kell benyújtani.

A polgári peres eljáráshoz kapcsolódó elektronikus űrlapokat jelenleg a http://kapuvar.hu/ugyintezes/urlap/?doc4_id=2108 oldalról töltheti le, majd ÁNYK-val tölthető ki.

Az ÁNYK-ról ezen a linken olvashat bővebben.

 

 

Copyright © 2007
Kapuvár Város Önkormányzata
 
Impresszum
Kérdések, információ: kapuvar@kapuvar.hu
 
Powered by webgyár
Design by Monokrome Vision