| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnyert pályázatok
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Haláleset anyakönyvezéseÜgy típusa: Anyakönyvi ügyek Ügy fajtája: Haláleset anyakönyvezése
Eljárás típusa: Államigazgatási hatósági ügy
Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése: Kapuvári Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezetője
Ténylegesen eljáró szerv megnevezése: Kapuvári Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezetője
Illetékességi területe: Kapuvár város közigazgatási területe
Ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
Elhunyt magyar állampolgár esetén:
Elhunyt külföldi állampolgár esetén:
Eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása: Az eljárás illetékmentes.
Alapvető eljárási szabályok (kérelem benyújtásának módja, helye, ideje): A halálesetet anyakönyvezése céljából a halottvizsgálatról és a halottakkal kapcsolatos eljárásról szóló kormányrendeletben megjelölt személy vagy szerv az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér útján haladéktalanul bejelenti az illetékes anyakönyvvezetőnek. A haláleset bejelentését követően az eltemettetésre kötelezett személy, egyéb hozzátartozó, vagy az ügyben eljáró temetkezési szolgáltató az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat, okmányokat az anyakönyvvezetőnek átadja. Az anyakönyvvezető az elhalt személy átadott személyazonosító igazolványát, személyi azonosítóját és lakcímét igazoló hatósági igazolványát érvényteleníti. Az anyakönyvvezető az általa érvénytelenített személyazonosító igazolványt erre irányuló kérelem esetén visszaadja az elhalt személy hozzátartozójának. Az anyakönyvvezető az elhalt vissza nem igényelt érvénytelenített okmányát, további, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványát, magyar hatóságok által kiállított úti okmányát, vezetői engedélyét továbbítja a haláleset helye szerint illetékes járási hivatalnak, az idegenrendészeti vagy menekültügyi hatóság által kiállított magyarországi tartózkodásra vagy külföldi utazásra jogosító okmányokat a kiállító idegenrendészeti vagy menekültügyi hatóságnak. Ügyfélfogadás ideje: A hivatal ügyfélfogadási rendje: hétfő: 800-1200 óráig szerda: 800-1200 óráig csütörtök: 800-1200 óráig és 1300-1600 óráig
Az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő): Az anyakönyvvezető a halálesetet a bejelentést követően – ha az anyakönyvezéshez szükséges, kormányrendeletben meghatározott adatok rendelkezésre állnak és a tényállás tisztázott – haladéktalanul anyakönyvezi. Az anyakönyvvezető anyakönyvi eljárásában nincs helye fellebbezésnek.
Az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok: -
Igénybe vehető elektronikus programok: -
Kapcsolódó jogszabályok jegyzéke:
Tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről: A közigazgatási hatósági eljárásban az ügyfeleket megilleti a szakszerű, egyszerű, együttműködő és jóhiszemű eljárás, a törvény előtti egyenlőség és egyenlő bánásmód, a jogszabályban meghatározott határidőn belül hozott döntéshez való jog, valamint az eljárás során az anyanyelv használatának joga. Az ügyfél az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tehet. Az ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni és együttműködni. Senkinek a magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére vagy a döntéshozatal, illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. Az ügyfél jóhiszeműségét az eljárásban vélelmezni kell, a rosszhiszeműség bizonyítása a hatóságot terheli. | |
1. Szervezeti, személyzeti adatok
2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
3. Gazdálkodási adatok
STRATÉGIAI DOKUMENTUMOK
Integrált Településfejlesztési Strat.
Kapuvár Rendezési Terv módosítása
Település Arculati Kézikönyv (TAK)